67 תשובות
מה הכוונה
אנונימית
שואל השאלה:
זוג ביחד
אנונימי
כן בטח פשוט היא תעדיף שלא
אנונימית
כן אם את מרגישה נכון
כן אם הם מכבדים אחד את השניה או מסתדרים למה לא?
היה נדמה לי שכתבת משהו...
וכן, תלוי בבחירה שלה והאם היא רואה את העתיד שלה עם אדם חילוני...
אני דתייה והייתי עם אתאיסט
אנונימית
אם היא דתייה אמיתית היא לא תעשה את זה
אבל יש כאלה שכן
כן זה אפשרי לגמרי

אם יש כבוד הדדי ובאמת אוהבים אז כן :)
יכולה טכנית, אבל למה שתעשה את זה? היא תכנס להרבה מאוד סכנות ואני מרחם גם על חבר שלה
שבת זו חתיכת משימה, והןא לא יוכל לחלל שבת מול הילדים אם חשוב לה החינוך.
חינוך זו שאלה מסובכת כי היא והוא לא יחנכו אותו דבר (להט"ב? שבת? מנהגים? תפילין וטלית? תפילות?)...
נידה את תשמרי אחרי החתונה?
את בכלל תשמרי נגיעה עד החתונה?
אם הוא מוכן לכבד אותה אז כן ולהפך היא גם תוכל להחזיר אותו בתשובה !!
כל עוד אדם הוא יחסית מסורתי ופתוח זו מצווה גדולה לקרב אותו לדת ואם מישהו יחיה חיים קצת יותר דתיים בזכותי זו מעלה גדולה
לכן אשמח להתחתן עם גבר מסורתי (כחוזרת בתשובה)
אנונימית
אמא שלי היתה חילונית ואבא שלי דתי ועכשו היא דתיה כל עוד הוא מכבד וגם את ואתם לא צוחקים על האמונות של כל אחד אז הכל בסדר
בטח!
לא אלא אם כן הוא חוזר בתשובה
כע ברור
אני הייתי מעדיפה לא דתי...
ברור דודה שלי התחתנה עם חילוני ועכשיו הוא דתי לא ברמה גבוהה אבל בן אדם מדהים שומר שבת ומצוות בשבילה אני חושבת
ברורפשוט הוא אולי יהפוך לדתי לפחות אלה שאני מכירה שהתחתנו עם דתיות הפכו לדתיים
כל אלה שאומרים שהיא אולי תחזיר אותו בתשובה לא חושבים על האופציה שאולי הוא יחזיר אותה בשאלה
לפי התנ"ך אסור...
אבל לא יודעת כל אחד ומה שטוב לו...
רק אם הוא יהודי
ותנסי להחזיר אותו בתשובה
לא.
זה יתקבל אצלם לא טוב בכלל
כן.. אני דתייה והיה לי חבר שהוא לא דתי וידיד שלי הוא גם לא דתי
מבחינה טכנית - כן, ויש לא מעט זוגות כאלו.

אבל איש/אישה שרוצה לקיים את רצון ה', וללכת ע"פ דרך ההלכה־היהודית במלוא הדרה ומיטבה, וללכת בדרך הישרה והנכונה ביותר - כמובן לא יוכל, זה פשוט שגוי מהיסוד.
יש הרבה זוגות שאוכלים חזיר, אפילו אני מכיר כמה - זה לא הופך את זה למותר
קשה מאוד לשמור - שבת - כשרות - טהרה (- קשה לי לדמיין שגבר לא דתי יכול להקפיד על הלכות צניעות בשו"ע - ואז גם הילד יוצא פגום רוחנית) - אבל הבעייה הכי גדולה מגיעה בחינוך; אי אפשר לחנך לתורה ומצוות בבית שהאבא מצפצף על אלוקים שהילד אמור להאמין בו
זה קורע את הילד, אין כמעט ילדים שייצאו מהדבר באופן תקין - תראו לי כמה בנות למשפחות כאלו מתלבשות בלבוש צנוע
כן, אבל יהיה המון חילוקי דעות אז עדיף שלא:)
הכל מותר
אה וגם ההורים שלי ככה אבא שלי לא היה דתי ואמא שלי כן ושהם התחתנו הם הלכו בדרך של האישה זתומרת בדרך של אמא שלי ועכשיו אבא שלי דתי

אז זוגות כאלה יכולים לעודד את האחר (הזה שלא דתי) כן להיות דתי..
או להפך*-*
מבחינת הדת נראלי שהם מאמינים שלא, אני לא דתייה אבל אני מבינה דבר או שתיים בחוקים האלה כי אמא שלי עובדת עם דתיים, אז מבחינת הדת נראלי שלא אבל זה תלוי בכל משפחה מה היא מאמינה...
אם הוא מכבד אותה ושומר על הנגיעה כן, אם הוא רק רוצה לתת לה בראש אז שילך לחפש.
כן אני פעם הייתי דתיה כזה ויצאתי עם מישהו לא דתי
אם הם בוחרים בזה כן,אבל זה יכול להיות קשה
ברור, אני דתייה וחבר שלי חילוני
אנונימית
^את לא דתייה
כן אני מכיר זוג שהגבר דתי והאישה לא, כל עוד הם מתחשבים אחד בשני זה אפשרי
"הפורש"- מי אתה שתגיד שאני לא דתייה?! אני פשוט באמת את אוהבת את הבן זוג שלי, ממקום אמיתי ואני מאמינה שכל אחד צריך לאמין במה שהוא מרגיש לנכון. ושתינו מערכים ומכבדים את הדעות של אחד השנייה. ולא כופים זה על זה דברים.
אנונימית
לדתיים לא מומלץ להיות עם לא דתיים אם הם רוצים לשמור כמו שצריך על הדת
^^שום דתייה - את יוצאת עם אדם שכופר במציאות אלוקים ושאין לי חלק לעולם הבא
אבל אני כבר מכיר 'דתיות' כמוך - לא מקפידות על שמירת נגיעה/ו/או צניעות
אם יש רצון הכל אפשרי
אני דתייה ונמצאת עם חילוני.
יש פערים,אין ספק
אבל הוא לומד להתפשר ומאוד מכבד אותי ואני אותו.
זה תלוי מאוד עד כמה הבן זוג מכבד ומוכן להתפשר.
אנונימית
יש כאלה, אבל זה לא משהו שהיא צריכה לחפש לכתחילה.

זה אתגר, ולהכניס אוץ אצמך לנסיונות שאפשר להיכשל בהם.
אנונימי
אנונימית, נתחיל מזה שאם אם דתייה- את אמורה לדעת שבכלל לא אמור להיות חבר בן (עייני בשולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
אנונימי
נראה אם גבר חילוני יכול להקפיד על זה
אם לא - אל תצפו שלא ייצאו לכם ילדים פגומים
ברור.
הכל החלטה שלך/שלה
לכי תמצאי חילוני שירצה לצאת עם דתיה
אפשר להסתדר, אבל קשה ולא מומלץ כל כך !
מה שאת מעדיפה ,
איך שכביכול ''מסכימים'' לך ..
אם את מוכנה ורוצה תהיי איתו..
^^^^ הפורש
איך אתה מחליט ילדים פגומים או לא?? הגזמת לגמריי! זה מאוד שונה בין כל זוג ואיך הוא עומד בזה. הגבר/ האישה יכולים לעמוד בזה ולכבד אחד את השני למה לצפצף על אלוקים? זה מאוד מאוד שונה בין כל אחד.. כן?
אבל אתה לא יכול לקבוע מי לגן עדן מי לא זה חשבונות שמיים כפרה. לא שלך.
ואפשר להגיד לך משהו?
אבא שלי חילוני אמא שלי דתייה
אני לא פגומה נשמה שלי. מתלבשת בצניעות, שומרת שבת והקשר שלי מאוד חזק עם הקב"ה ב"ה.. גם כתור משפחה גודלים מאוד על ערכים של כבוד, ושל אמונה.
אז תן לי לחדש לך שיש כאלה והם לא פגומים ..
שוב אומרת, זה מאוד שונה בין כל זוג יכול להיות שזה ממש בלתי אפשרי ויכול להיות שהם יסתדרו.
אתה בקטע הזה, לא יכול להחליט מי דתי ומי לא, מי יש לו חלק לעולם הבא ומי לא.
תבדוק את עצמך בקטעים האלה. בהצלחה כפרה
^יש עניינים שהם תלויים בזמן שהילד נוצר, יש ילדים הנולדים עם בעיות מוחיות, ואצל חלקם זה תלוי במידות, את זכית, הרוב לא ככה - לילד להורה חילוני - יהיה הרבה יותר קשה - זה סורט ילד שהוא מבין שהאדם הכי קרוב אליו מפסיד את הדבר הכי חשוב
^ עם בעיות מוחיות?
קטונתי, אני לא איזה גדולה בתורה לצערי.. אבל יש לך ביסוס? באמת מעניין אותי.

מסכימה שיש יותר קושי לילד לגדול ככה. אבל פגום נשמה?
ההורים שלו, בתור הורים. ירצו לילד שלהם את הכי טוב. הם יתגמשו פה ושם ויכבדו אחד את השני.. נכון שזה לא כמו כל משפחה דתייה, אבל לפעמים יוצא מזה חינוך אחלה לילדים. אל תכליל. ואל תקצין... זה מאוד שונה אצל כל אחד אתה לא יודע.
שואל השאלה:
צודק
אנונימי
אני לא זוכר עכשיו, למדתי את זה פעם בתניא
אבל אני זוכר את זה "המשמש מטתו לאור הנר הויין לו בנים נכפין".
^ הבנתי את המשפט, מכירה אתזה. מזה קשור לחילוני או דתי?
סליחה אם יוצא מזלזל, זה לא הכוונה שלי. באמת מעניין אותי מאיפה הביסוס שלך לדברים.
שואל השאלה:
למי אתה מדבר?
אנונימי
שואל השאלה:
אוי למי את מדברת?
אנונימי
לפורש... על המשפט שאמר.
סליחה יצא לא מובן..
אני לא זוכר בדיוק, אבל בשעת המעשה (בעיקר הגבר) צריך לכוון בראש דברי קדושה (שם ה', גמרות, וכ'ו) בכל מקרה, כך כתוב בשו"ע "וְאַף כְּשֶׁהוּא מָצוּי אֶצְלָהּ לֹא יְכַוֵּן לַהֲנָאָתוֹ, אֶלָּא כְּאָדָם שֶׁפּוֹרֵעַ חוֹבוֹ שֶׁהוּא חַיָּב בְּעוֹנָתָהּ וּלְקַיֵּם מִצְוַת בּוֹרְאוֹ שֶׁיִּהְיוּ לוֹ בָּנִים עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה וּמְקַיְּמִים מִצְווֹת בְּיִשְׂרָאֵל"
וגם את זה "וּבָרוֹתִי מִכֶּם הַמֹּרְדִים וְהַפּוֹשְׁעִים בִּי (יְחֶזְקֵאל כ, לח) אֵלּוּ בְּנֵי תִּשְׁעָה מִדּוֹת: בְּנֵי (ז) אֲנוּסָה; בְּנֵי (ח) שְׂנוּאָה; בְּנֵי נִדּוּי; בְּנֵי (ט) תְּמוּרָה; בְּנֵי (י) מוֹרֶדֶת; בְּנֵי (יא) שִׁכְרוּת; בְּנֵי (יב) גְּרוּשַׁת הַלֵּב; בְּנֵי (יג) עִרְבּוּבְיָא; בְּנֵי (יד) חֲצוּפָה."

[ באר היטב (ז) אנוסה. פי' אינה אנוסה רק שאינה מרוצה לכך לכן יפייס ואח''כ יבעול: (ח) שנואה. בשעת תשמיש אבל אם היא רצוייה בשעת תשמיש אע''פ שהיא שנואה שרי. טור: (ט) תמורה. אפילו שתיהן נשיו. כגון שנתכוין לזו ונזדמנה לו אחרת טור. וצ''ע דהלא יעקב נתכוין לרחל ובא על לאה עיין מ''א: (י) מורדת. דאמרה לא בעינא לך ואעפ''כ הוא משמש עמה אע''פ שרצוייה בשעת תשמיש: (יא) שכרות. היא או הוא: (יב) גרושת. שבדעתו לגרשה אעפ''י שהוא אוהבה כגון מאותן שכופין להוציאה: (יג) ערבוביא. כגון שנתן דעתו על אחרת כמ''ש ס''ב: (יד) חצופה. שתבעתו בפה. אבל אי מקשטת עצמה ומרצה אותו שיתן דעתו עליה ה''ל בנים מהוגנים:]
הפורש
שוב, אני לא ממש מבינה בזה..
אבל לא מוצאת את ההקשר בין מה שאמרת לזה...
יש גם אנשים שחוזרים בתשובה ונהיים רבנים אחכ וכו.. תמיד יש אפשרות לתיקון. הקב"ה מקבל כל אחד מעמ"י שחוזר בתשובה לפניו.
רק צדיק, בקשה קטנה. שים לב להכללות שלך. לפעמים לא ממקומך להחליט מי לגן עדן ומי לא ומי דתי ומי לא... בהצלחה נשמה טובה מישראל
"בכלל, כל העוונות פוגמים ומזהמים את האדם, אולם הפגם הוא אך ורק ברובד החיצוני, בגופו ובכוחותיו הגלויים מחשבה דיבור ומעשה, אבל הרובד הפנימי העמוק של היהודי, הנשמה האלוקית והכוחות הנסתרים שבו נשארים קרובים ודבוקים בהקב"ה לעולם ועד ובכל מצב שהוא. כמבואר בספר התניא[20] שהנשמה האלוקית גם בשעת החטא "היתה באמנה אתו".

לכן הפגם של נידה נקרא "איסור": כי הפגם שנוצר על ידי התלהבות מהחומריות והקרירות והחטאים נגד התורה הינו אך ורק בכוחות הגלויים של היהודי, אבל הכוחות העליונים נשארים קדושים וטהורים, כמו איסור שהוא אינו פוגם בכוחות העליונים."

מתוך אור אין סוף - חב"ד, כאן הוא מדבר על ילד שנולד עם פגם נידה
מאוד מעריך את צורת הדיבור, ואת הדברים, את מזכת הרבים, ומקרבת אנשים
יש עניין לקדש עצמו בשעת תשמיש
("ומה שכתוב בזהר (חלק א קיב א. חלק ג מא ב) ובזהר חדש (יא א), שהעיקר תלוי שיקדש עצמו בשעת תשמיש דווקא, מה שאין כן בני עמי הארץ כו', היינו משום שאין לך נפש רוח ונשמה שאין לה לבוש מנפש דעצמות אביו ואמו, וכל המצוות שעושה, הכל על ידי אותו הלבוש כו', ואפילו השפע שנותנים לו מן השמים, הכל על ידי לבוש זה. ואם יקדש את עצמו, ימשיך לבוש קדוש לנשמת בנו. ואפילו היא נשמה גדולה, צריכה לקידוש אביו כו'. אבל הנשמה עצמה, הנה לפעמים נשמת אדם גבוה לאין קץ בא להיות בנו של אדם נבזה ושפל כו', כמו שכתב האר"י ז"ל כל זה בליקוטי תורה פרשת וירא ובטעמי מצוות פרשת בראשית (מצות פריה ורביה).")
ואנחנו רואים דוגמאות כמו אברהם, שבא מתרח וכ'ו - אך לאדם שנוצר בקדושה - יהיה הרבה יותר קל
מאוד מעריך את צורת הדיבור, ואת הדברים, את מזכת הרבים, ומקרבת אנשים
יש עניין לקדש עצמו בשעת תשמיש
("ומה שכתוב בזהר (חלק א קיב א. חלק ג מא ב) ובזהר חדש (יא א), שהעיקר תלוי שיקדש עצמו בשעת תשמיש דווקא, מה שאין כן בני עמי הארץ כו', היינו משום שאין לך נפש רוח ונשמה שאין לה לבוש מנפש דעצמות אביו ואמו, וכל המצוות שעושה, הכל על ידי אותו הלבוש כו', ואפילו השפע שנותנים לו מן השמים, הכל על ידי לבוש זה. ואם יקדש את עצמו, ימשיך לבוש קדוש לנשמת בנו. ואפילו היא נשמה גדולה, צריכה לקידוש אביו כו'. אבל הנשמה עצמה, הנה לפעמים נשמת אדם גבוה לאין קץ בא להיות בנו של אדם נבזה ושפל כו', כמו שכתב האר"י ז"ל כל זה בליקוטי תורה פרשת וירא ובטעמי מצוות פרשת בראשית (מצות פריה ורביה).")
ואנחנו רואים דוגמאות כמו אברהם, שבא מתרח וכ'ו - אך לאדם שנוצר בקדושה - יהיה הרבה יותר קל