12 תשובות
אמונה זה מה שמביא תקווה לחלק מהאנשים, שיהיה להם בכיף
למה שהם לא יחשבו ככה? כי אתה אמרת?
למה לשאול שאלות שמייצרות ריבים בכוח? אני אתאיסטית לא לקםוץ
לקפוץ*
למה לאלוהים אכפת מהם?
"חביב אדם שנברא בצלם, כי בצלם אלוהים ברא אותו".
למה אכפת לו אם אנו מקיימים מצוות או לא?
כי הוא נתן את אותם מצוות...
"חביב אדם שנברא בצלם, כי בצלם אלוהים ברא אותו".
למה אכפת לו אם אנו מקיימים מצוות או לא?
כי הוא נתן את אותם מצוות...
כי הוא התגלה אלינו במעמד הר סיני לעיני 3 מליון אנשים כשכל העולם שמע את זה, שם הוא נתן לנו את התורה, בה כתוב במספר רב של מקומות שאם נקיים את המצוות אז הוא ישגיח עלינו לטובה ואם לא אז חלילה... לכן אנחנו בטוחים במליון אחוז שאכפת לו מכל אחד מאיתנו כולל אותך כמובן
כי מי נתן להו את המצוות האלה אם לא הוא יתברך? אז מלך שנתן לנו מצוות לא ישגיח אם נעשה אותן? קצת הגיון.
אנונימי
כי הוא כתב בתורה שלו שאכפת לו
אלוהים רוצה שהאדם יהיה טוב ויהיה לו טוב , מצוות לא עונות על הצורך הזה
אנונימית
^ אם כך, זה לא היה נקרא "מצוות", "מצוות" זה אומר שמשיהו צוה על כך, ובמצוות התורה - הכוונה למצוות שצוה אותנו המקום, ברוך הוא.
אם אם הוא צוה אותנו על זה - יש לזה יסבה ומטרה: בשביל זה הוא ברא את העולם כדי שיהיה לנו זכויות לעולם הבא בעבור קיום המצוות.
אם אם הוא צוה אותנו על זה - יש לזה יסבה ומטרה: בשביל זה הוא ברא את העולם כדי שיהיה לנו זכויות לעולם הבא בעבור קיום המצוות.
אנונימי
עפי' האמת לכאורה לא היה אמור להזיז לה' שהוא אין סופי, מה שבן אדם קטן ויצור זעיר כמונו עושה. (מצווה כזו עבירה כזו) אבל היות והנשמה שלנו היא חלק ממנו (חלק אלוקה, כמו בן)
ובנוסף הוא בחר בנו כעם במעמד הר סיני... אכפת לו מאוד!!! כי הוא החליט שיהיה לו אכפת!!! כי הוא רוצה לטובתנו להביא לנו שכר כ"כ גדול בעולם הבא ובימות המשיח, שאם לא נעשה כלום אנחנו נרגיש נבוכים ומבוישים לקבל כזה טוב נצחי ואושר נצחי. ( כמו שמרגיש עני שנותנים לו לחם ומעדנים חינם מבלי שהוא עבד על זה)
ולכן הוא ציווה עלינו דברים ומצוות בשביל שלנו....יהיה קשר איתו.
כי הוא אוהב אותנו ורוצה שנהיה קשורים ומחוברים אליו וזה קורה ע"י המצוות
למשל אם מלך מצווה עליך לעשות משהו ואתה עושה אותו נוצר קשר ביניכם.
חשבתי על דוגמה חמודה: זה כמו שלנו למשל לא אכפת מזה שיש מיליארדי בעלי חיים ברחבי העולם, זה פשוט לא מזיז לנו אבל אם למשל נאמץ אחד ( כלב, חתול, תוכי, אפ' אוגר) פתאום הוא כן מעניין אותנו ואכפת לנו מה שלומו ואנחנו רוצים שיהיה לו טוב.
ובנוסף הוא בחר בנו כעם במעמד הר סיני... אכפת לו מאוד!!! כי הוא החליט שיהיה לו אכפת!!! כי הוא רוצה לטובתנו להביא לנו שכר כ"כ גדול בעולם הבא ובימות המשיח, שאם לא נעשה כלום אנחנו נרגיש נבוכים ומבוישים לקבל כזה טוב נצחי ואושר נצחי. ( כמו שמרגיש עני שנותנים לו לחם ומעדנים חינם מבלי שהוא עבד על זה)
ולכן הוא ציווה עלינו דברים ומצוות בשביל שלנו....יהיה קשר איתו.
כי הוא אוהב אותנו ורוצה שנהיה קשורים ומחוברים אליו וזה קורה ע"י המצוות
למשל אם מלך מצווה עליך לעשות משהו ואתה עושה אותו נוצר קשר ביניכם.
חשבתי על דוגמה חמודה: זה כמו שלנו למשל לא אכפת מזה שיש מיליארדי בעלי חיים ברחבי העולם, זה פשוט לא מזיז לנו אבל אם למשל נאמץ אחד ( כלב, חתול, תוכי, אפ' אוגר) פתאום הוא כן מעניין אותנו ואכפת לנו מה שלומו ואנחנו רוצים שיהיה לו טוב.
כי ככה הוא אמר.
באותו הנושא: