32 תשובות
אני חושבת שזה עניין של זמן
לאט לאט יהיה לך יותר קל לרוץ ולא תתעייף מהר יותר
דילגית זה נראלי נדיר לסיבולת לב ריאה
לאט לאט יהיה לך יותר קל לרוץ ולא תתעייף מהר יותר
דילגית זה נראלי נדיר לסיבולת לב ריאה
שואל השאלה:
אבל איך אני נושם נכון?
אבל איך אני נושם נכון?
מה שלי עוזר זה לנשום מהאף, וכשאתה רץ תרוץ בקצב אחיד, אני נגיד אומרת לעצמי בראש "אחד, שתיים, אחד, שתיים" כל פעם שרגל אחרת נוגעת ברצפה כדי לשמור על קצב אחיד, ואז תראה שיהיה קל יותר
שואל השאלה:
^אני אנסה את זה!
^אני אנסה את זה!
אז ככה, לגבי הריצות:
בריצה יש המון קושי מנטלי וזה אחד הדברים שהכי חשוב לעבוד עליהם בריצה.
מבחינת נשימה בזמן ריצה- ממולץ לקחת נשיפה דרך האף ולהוציא דרך הפה.
אם אתה מרגיש שריצה מעייפת אותך אני ממליצה לך לעשות את הריצה בחלקים הכוונה לעשות מרחק מסויים במהירות גבוהה ואחרי זה הליכה להורדת הדופק, ככה שוב ושוב ושוב. ריצה זה עניין של התמדה.
לגבי הדלגית: אני ממליצה ממש , ממליצה גם על עליית מדרגות ובכללי כל דבר שכולל תזוזה ועליית הדופק.
בריצה יש המון קושי מנטלי וזה אחד הדברים שהכי חשוב לעבוד עליהם בריצה.
מבחינת נשימה בזמן ריצה- ממולץ לקחת נשיפה דרך האף ולהוציא דרך הפה.
אם אתה מרגיש שריצה מעייפת אותך אני ממליצה לך לעשות את הריצה בחלקים הכוונה לעשות מרחק מסויים במהירות גבוהה ואחרי זה הליכה להורדת הדופק, ככה שוב ושוב ושוב. ריצה זה עניין של התמדה.
לגבי הדלגית: אני ממליצה ממש , ממליצה גם על עליית מדרגות ובכללי כל דבר שכולל תזוזה ועליית הדופק.
בהצלחה! 3>
בנוסף, קצב הריצה משתנה בעיקר במטרות שלך. תרצה להשתפר בריצה למרחקים גדולים- תרוץ באופן רציף ובמהירות רציפה ונמוכה יחסית.
תרצה להשתפר בריצה למרחקים קצרים במהירות גבוה- תעשה ריצה למרחק קצר ובקצב מהיר, לאט לאט תעלה את המרחקים ותישאר עם אותה במהירות .
תרצה להשתפר בריצה למרחקים קצרים במהירות גבוה- תעשה ריצה למרחק קצר ובקצב מהיר, לאט לאט תעלה את המרחקים ותישאר עם אותה במהירות .
שואל השאלה:
תשמע, אני עושה סיבובים סביב הבית ספר היסודי שלי. אני עושה סיבוב אחד, אני גמור מת, לוקח דקה וחצי הפסקה ואז עושה עוד סיבוב. זה טוב? כי אני לא עושה את זה ממושך.
תשמע, אני עושה סיבובים סביב הבית ספר היסודי שלי. אני עושה סיבוב אחד, אני גמור מת, לוקח דקה וחצי הפסקה ואז עושה עוד סיבוב. זה טוב? כי אני לא עושה את זה ממושך.
שואל השאלה:
אז לרוץ רק כשאני נושם דרך האף ושואף דרך הפה?
אז לרוץ רק כשאני נושם דרך האף ושואף דרך הפה?
כשאתה רץ, אל תרוץ כאילו רודפים אחריך או כאילו אתה סתם רץ כדי למהר, אבא שלי עזר לי ממש עם להגיד לי "תרוצי כאילו את הולכת בקפיצות"- אל תרוץ מהר, תילך אבל כשאתה יותר מקפץ? אם זה מובן? פשוט תרוץ בקלילות יותר, קצב אחיד ולא מהר מידי, ויהיה הרבה יותר קל!
שואל השאלה:
כן כן! אני רץ בקצב אחיד ולא מהר מידי אל תדאגי
כן כן! אני רץ בקצב אחיד ולא מהר מידי אל תדאגי
ממליצה לך לעשות ספרינטים קצרים ואז הליכה
תעשה כמה פעמים, זו המלצה שקיבלתי ממאמן כושר.
תעשה כמה פעמים, זו המלצה שקיבלתי ממאמן כושר.
אנונימית
שואל השאלה:
אז לעשות סיבובים פשוט באופן רציף אבל אם אני עייף לעשות הליכה?
אז לעשות סיבובים פשוט באופן רציף אבל אם אני עייף לעשות הליכה?
"ספרינטים מטורפים של 20-30 שניות ואז 4 דקות הליכת צב" מיועד לפיתוח של סיבולת לב ריאה. תקפיד על זה , תיכנס לכושר מטורף
אנונימית
שואל השאלה:
^אבל אני עושה רק 3 סיבובים סביב בית הספר כרגע, אני לא רץ למרחקים. אני נשאר באותו מקום... חוץ מזה שריצה זה החלק האחרון באימון שלי (כי יש שם מתקני כושר כאלו)
^אבל אני עושה רק 3 סיבובים סביב בית הספר כרגע, אני לא רץ למרחקים. אני נשאר באותו מקום... חוץ מזה שריצה זה החלק האחרון באימון שלי (כי יש שם מתקני כושר כאלו)
עם הזמן אני מאמינה שהעניין של הבלי אוויר אחרי ריצה יסתדר , קורה לכולם
אני כשהייתי צריכה להתכונן לבחינת בגרות שלי בספורט עשיתי את מה שהמאמן כושר אמר וזה עזר לי בטירוף.
אני כשהייתי צריכה להתכונן לבחינת בגרות שלי בספורט עשיתי את מה שהמאמן כושר אמר וזה עזר לי בטירוף.
אנונימית
הכל בסדר, אתה יכול גם לרוץ בסיבובים, העיקר שתהיה עם שעון ותרוץ את מה שכתבתי לך ואז גם את ההליכת צב אתה יכול לעשות בסיבובים.
אנונימית
שואל השאלה:
אז לוותר על המתקנים האלו שיש? אני בעיקרון רוצה להתשפר בסיבולת לב ריאה
אז לוותר על המתקנים האלו שיש? אני בעיקרון רוצה להתשפר בסיבולת לב ריאה
צריך לנשוף עמוק מהאף בקצב סדיר ולשאוף מהפה
המתקנים לא יעזרו לסיבולת
שואל השאלה:
^אז אני אוותר עליהם. סבבה.
^אז אני אוותר עליהם. סבבה.
כשאתה תרגיש כאב בצד, בתכלס אחרי חצי קילומטר אתה לא תרגיש יותר אם תתעלם מזה.
אני גם התחלתי לרוץ אחרי שהיה לי פטור בתיכון, אל תנשום בכל צעד כי לדעתי זה מהיר מדי ובסוף אתה מסתבך.
כן נושמים מהאף ושואפים מהפה אבל תיזהר לא להתבלבל כדי שבסוף לא תירק הרבה ליחה
אני גם התחלתי לרוץ אחרי שהיה לי פטור בתיכון, אל תנשום בכל צעד כי לדעתי זה מהיר מדי ובסוף אתה מסתבך.
כן נושמים מהאף ושואפים מהפה אבל תיזהר לא להתבלבל כדי שבסוף לא תירק הרבה ליחה
שואל השאלה:
אגב 20-30 שניות ואז 4 דקות זה לא מוגזם מידי? למה לא דקה וחצי?
אגב 20-30 שניות ואז 4 דקות זה לא מוגזם מידי? למה לא דקה וחצי?
לדעתי אתה מסוגל ליותר מזה, אולי 2 דקות ריצה דקה הליכה? לדעתי כמה שיותר קרוב לריצה רציפה זה הכי טוב
אם אתה לא מסוגל תגדיל הליגה ותקטין ריצה
אם אתה לא מסוגל תגדיל הליגה ותקטין ריצה
שואל השאלה:
^כן זה יותר נורמלי בשבילי.
ולעשות את זה ברצף? כאילו כמה סיבובים לעשות סביב בית ספר?
^כן זה יותר נורמלי בשבילי.
ולעשות את זה ברצף? כאילו כמה סיבובים לעשות סביב בית ספר?
לא יודע מה המרחק, אל תסתכל על המרחק, תנסה לרוץ ככה רבע שעה נגיד
שואל השאלה:
סבבה אני אראה פעם הבאה.
סבבה אני אראה פעם הבאה.
סבבה, הכל זה ניסוי וטעייה
אני בת חחח
רוב המתקנים שם לא יעזרו לסיבולת לב אבל ממליצה פעם השבוע על אימון כוח פול באדי בשביל לעבוד על השרירים מעט כי בריצה השרירים (בעיקר ברגליים) ומתאמצים. יחד עם זאת, הלב הוא השריר שאם רוצים להתחיל לרוץ חשוב לעבוד עליו. אז זה לא משנה כל-כך מה אתה עושה בהתחלה זה יהיה מעט קשה כי לוקח זמן לעבוד על סיבולת לב ריאה.
ממליצה לך לעבוד קודם על מרחקים ורק אז על מהירות.
תעשה לדוגמה סיבוב סביב המגרש של בית הספר ומתי שאתה מצליח להגדיל את המהירות תגדיל את המרחק אבל תישאר עם אותה מהירות.
רוב המתקנים שם לא יעזרו לסיבולת לב אבל ממליצה פעם השבוע על אימון כוח פול באדי בשביל לעבוד על השרירים מעט כי בריצה השרירים (בעיקר ברגליים) ומתאמצים. יחד עם זאת, הלב הוא השריר שאם רוצים להתחיל לרוץ חשוב לעבוד עליו. אז זה לא משנה כל-כך מה אתה עושה בהתחלה זה יהיה מעט קשה כי לוקח זמן לעבוד על סיבולת לב ריאה.
ממליצה לך לעבוד קודם על מרחקים ורק אז על מהירות.
תעשה לדוגמה סיבוב סביב המגרש של בית הספר ומתי שאתה מצליח להגדיל את המהירות תגדיל את המרחק אבל תישאר עם אותה מהירות.
ועוד משהו, אני לא בטוחה לגבי זה וממליצה לך לבדוק אבל אני חושבת שהורדת הדופק ועלייה זה חלק משמעותי מעבודה על סיבולת לב ריאה.
משהו אחרון- כשהתחלתי לרוץ בבית ספר המורה לספורט אמרה לנו שאחרי דקה וחצי בערך של ריצה לגוף חסר חמצן ובחלק הזה הכי קשה לרוץ. חשוב שתדע שהחלק זמן בלי החמצן עובר לאחר חצי דקה - דקה ואז הנשימות שלך יחזרו להיות כמו שצריך, לא צריך להפסיק בחלק הזמן הזה אלה פשוט לחכות שהוא יעבור.
אבא שלי מאמן כבר עשרים שנה וכל פעם שאני הולכת איתו לריצות אנחנו עושים 2 דקות ריצה חצי דקה הליכה ובחצי קילומטר האחרונים ריצה בלי הפסקה , כל זה במינון כמה שאתה יכול
אנונימית
באותו הנושא: