6 תשובות
שואל השאלה:
הטיפ הראשי הוא לבודד את המצבר בידוד חשמלי שגם ימנע קורוזיה, כמו שכתבתי בכתבה "מצבר לרכב בלי קומבינה". אשמח לשמוע אם יש לכם טיפים נוספים או התנסות דומה.
קודם כל לא הצלחתי להבין את האתר של הלינק שלך
לשאלתך צריך באמת לבדוק שהקטבים נקיים ומחוזקים
יש לבדוק שלרכב אין זליגת מתח
במידה והמצבר בעל פקקי מים יש לבדוק בערך פעם בחודש את מיפלס הנוזל
ולמלות מים למצברים
כאשר אנו יודעים שהרכב הולך לעמוד הרבה זמן יש לנתק את הקוטב השלילי של המצבר
אמנון שלום!
דני נחמיאס, קודמי בתשובה, צודק בהחלט בכל מה שכתב.
אוסיף משלי:
כשמכבים את הרכב בזמן שהאורות דולקים, רדיו ומזגן פועל ושלל דברים נוספים, המצבר מתרוקן הרבה הרבה יותר מהר מהרגיל.
עוד ובנוסף ומנסיון: אני עוד לא נתקלתי במצבר, תקין ככל שיהיה, שהחזיק יותר משנה.
ישנם מצברים חזקים יותר שמחזיקים אפילו שנה וחצי ונדירים שמחזיקים שנתיים, אבל בכ"א חובה להחליף מצבר כשמגיע הזמן להחליף ועם זה לא משחקים.
אחרי הטיפ שלי מחזיק ב"ה קרוב ל-4 שנים ועוד מחזיק
אמנון
לבדוק מידי פעם את מצב הנוזל בתאי המצבר ואם חסר להוסיף מים מזוקקים. המהדרין ילכו לחשמלאי ויבדקו את ריכוז החומצה במצבר וכן את מצבו. בעקרון בארץ מצבר חי כשלוש עד ארבע שנים
שואל השאלה:
האם חשוב לבדוק את מצב הנוזל בתאי המצבר גם במצברים הנקראים מצברים "ללא טיפול"?
באותו הנושא: