43 תשובות
כן כן לא
כן כן וכן
לא
לא לא לא
כן לא ולא
שואל השאלה:
אז איך אתה מחשיב את עצמך מאמין באלוהים אם אתה לא שומר כשרות?
אז איך אתה מחשיב את עצמך מאמין באלוהים אם אתה לא שומר כשרות?
אנונימית
מאמין באלוקים. לא שומר שבת.
לגבי כשרות זה יותר מורכב, אבל בגדול כן.
לגבי כשרות זה יותר מורכב, אבל בגדול כן.
מה הקשר בין אחד לשני ?
מאמין שיש אלוהים אבל לא הולך בדרך הזאת כרגע , זה לא סותר ...
מאמין שיש אלוהים אבל לא הולך בדרך הזאת כרגע , זה לא סותר ...
שואל השאלה:
גם הנוצרים מאמינים שיש אלוהים
זה לא אלוהים שאני מדברת עליו
אני מדברת על אלוהים שלנו של היהודים ומי שמאמין בו עושה גם את המצוות שלו כמו לשמור כשרות ובין חלב לבשר
גם הנוצרים מאמינים שיש אלוהים
זה לא אלוהים שאני מדברת עליו
אני מדברת על אלוהים שלנו של היהודים ומי שמאמין בו עושה גם את המצוות שלו כמו לשמור כשרות ובין חלב לבשר
אני יהודי לפי מה שידוע לי ועדיין מאמין ולא שומר , מה כל כך לא הגיוני בזה ?
שואל השאלה:
שלהיות יהודי זה חלק מעשיית מצוות כמו לשמור את השבת ולשמור כשרות ואני לא מבינה איך אנשים מחשיבים את עצמם כיהודים וכמאמינים באלוהים כשהם חוטאים כל הזמן
שלהיות יהודי זה חלק מעשיית מצוות כמו לשמור את השבת ולשמור כשרות ואני לא מבינה איך אנשים מחשיבים את עצמם כיהודים וכמאמינים באלוהים כשהם חוטאים כל הזמן
כן, כן, כן.
mika1853, בגדול אני מסכים איתך, אבל אציין שגם הנוצרים מאמינים באלוקי ישראל, אלא שהם משתפים שם שמים ודבר אחר (יש"ו הנוצרי), כמבואר בתוס' בסנהדרין סג ע"ב ד"ה אסור לאדם שיעשה שותפות. לדעת רבנן תם (כמבואר שם) זה לא נאסר והרמ"א פסק את זה להלכה (אורח חיים, סימן קנו, סעיף א, הדה).
מר בחור 21, זה זה לא הגיוני ללכת נגד מה שאתה מאמין.
למשל, אתה מאמין שאסור לחצות את הכביש מתי שהמכוניות נועות שם (ובפרט על מהריות) ואתה צועק בעל רם "אני מאמין שאסור לחצות את הכביש איפה שהמכוניות נוסעות שם" (לא במעבר חציה) ובפרט שהן נסוועת על מהירות. בכל זאת, אתה חוצה שם את הכביש וצועק שאתה מאמין שזה אסור. זה הגיוני? מה זה? התאבדות מדעת?
למשל, אתה מאמין שאסור לחצות את הכביש מתי שהמכוניות נועות שם (ובפרט על מהריות) ואתה צועק בעל רם "אני מאמין שאסור לחצות את הכביש איפה שהמכוניות נוסעות שם" (לא במעבר חציה) ובפרט שהן נסוועת על מהירות. בכל זאת, אתה חוצה שם את הכביש וצועק שאתה מאמין שזה אסור. זה הגיוני? מה זה? התאבדות מדעת?
כן,
שויתי ה' לנגדי תמיד
שויתי ה' לנגדי תמיד
בעשרת הדיברות כתוב לא יהיה לך אלוהים אחרים... למה אלוהים זה ברבים ולא יחיד ?
אנונימי
ולא לא יהיה לך אל אחר ?
אנונימי
שואל השאלה:
כי אלוהים זה ישות שאין שום דרך להגדיר אותה ולכן לא מגדירים את אלוהים כיחיד אלא כרבים
כי אלוהים זה ישות שאין שום דרך להגדיר אותה ולכן לא מגדירים את אלוהים כיחיד אלא כרבים
למה לא קוראים לאלוהים יהיה אשר יהיה ?
אנונימי
זה השם שלו למה אנחנו משתמשים בשמות אחרים
אנונימי
לא, לא ולא
אנונימית
אבל הקב"ה אומר זה שמי וזה זכרי מי את שתגידי
אנונימי
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם. יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר.
אנונימי
שואל השאלה:
הוא אומר להם שזה מי שהוא וזה לא אמור להיות משנה להם
הוא אומר להם שזה מי שהוא וזה לא אמור להיות משנה להם
למה אתה מפרש את דברי האלוהים מי אנחנו בני אדם שנפרש את דבריו אם בסוף הוא אומר זה שמי לעולם וזה זכרי ולדור ודור
אנונימי
עכשיו תסביר לי מאיפה באו שאר השמות שאין שום הוכחה שהוא אומר שאלה שמותיו
אנונימי
שואל השאלה:
דבר ראשון אני בת דבר שני אני לא פרשנית אבל זה מה שהמשמעןת אומרת לפי דעתי ולפי דעת רבים אחרים
דבר ראשון אני בת דבר שני אני לא פרשנית אבל זה מה שהמשמעןת אומרת לפי דעתי ולפי דעת רבים אחרים
לא לא ולא
אני עושה מה שבא לי
אני עושה מה שבא לי
אני מאמין בפשט של התורה פחות לחכמים ולכל הכנסת הגדולה שבאו אחכ אם הוא אמר כך אני מאמין .. הפכנו ליהדות רבנית ולא לפי איך שאבותינו חייו.. נקודה למחשבה
אנונימי
כן כן וכן
אנונימי, אלוהים אחרים - זה לא אלוקים האמיתי (שהוא יחיד), אלא עבודות זרות שאנשים המציאו אותם ואינם קיימים באמת.
לא ממש לא.
מאמין? כן
שומר כשרות/שבת? לא.
אני מאמין שצריך להיות קודם כל בן אדם
שומר כשרות/שבת? לא.
אני מאמין שצריך להיות קודם כל בן אדם
אנונימי
מאמינה אבל לא שומרת כשרות ושבת, זה שאני לא עושה את זה לא אומר שאני לא מאמינה.
^^^^^^אנונימי, וכי אבותינו לא הלכו בדרך הזאת? מה, פתאום משיהו אמר להם שיש פירושים חדשים לתרוה שמהם מעולם לא שמעו אליהם ועוד שכנעו אותם שהם מסיני? לא שאלו אותם איך עד עכשיו הם אל שמעו על זה כלום?
^^^ מה זה השטויות האלה?
אנחנו נצטווינו על תרי"ג מצוות, ושבת וכשרות - זה דבר בסיסי ביהודות.
דבר שני, בשביל להיות אדם" - אמורים להיות יראי אלוקים ושורמי מצוותיו, כמו שנאמר "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". כך דייק מהפסוק הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות". שמע על זה שיעור התורה (בקישור המצורף), הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
אנחנו נצטווינו על תרי"ג מצוות, ושבת וכשרות - זה דבר בסיסי ביהודות.
דבר שני, בשביל להיות אדם" - אמורים להיות יראי אלוקים ושורמי מצוותיו, כמו שנאמר "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". כך דייק מהפסוק הרב אלחנן ווסרמן הי"ד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות". שמע על זה שיעור התורה (בקישור המצורף), הקטע שאמרתי נמצא בדקה 9:49.
קישורים מצורפים:
ברור
לא, בערך, ובערך.
כמה שמות יש לאלוקים? והאם כל אל זה אותו אל או שמתכוונים לאלים שונים? ומאין באו השמות ?
אנונימי
^לא יכול לתת לך תשובה חד משמעית, אבל יש שבעהי שמות שאינן נמחקים. מה שכן, ברור שמדובר באותו אלוקים, אלא שהשם שלו אורמ על ההנהגה שבה הוא מתנהג באותו רגע. למשל שם הויה , ברוך הוא - זה מידת הרחמים ושם לאוקים - זה מידת הדין (עיין בשמות רבה ו).
כן
כן כן כן
באותו הנושא: