26 תשובות
כן אני מאמין ל99.9% ממה שהמדע אומר
שואל השאלה:
אבולוציה זה שטויות. לא קשור לשאלה.
אבולוציה זה שטויות. לא קשור לשאלה.
אנונימי
כן
הזכרתי את האבולוציה כי זה קשור למדע ואתה אומר שמדע זה שטות^^^
שואל השאלה:
השאלה הופנתה לדתיים ,זה א'.
ב', לא אמרתי שכל המדע זה שטות, אלא הבעיה היא עם המדענים.
השאלה הופנתה לדתיים ,זה א'.
ב', לא אמרתי שכל המדע זה שטות, אלא הבעיה היא עם המדענים.
אנונימי
יש יחס בין התורה למדע ולא חסרים מדענים שבסוף מצאו את מה שהם חיפשו דרך התורה,
הרבה דברים במדע לא יכולים להיות מוכחים ללא התורה וזה ידוע :)
הרבה דברים במדע לא יכולים להיות מוכחים ללא התורה וזה ידוע :)
הרבה ארכאולוגיים הצליחו להוכיח מקרים שקרו בתורה, יציאת מצרים למשל הוכחה על ידי המדענים.
אני נוטה להאמין לממצאים של מדענים שמוכיחים את התורה, אבל אלה שסותרים אותה - יש להם אינטרסים גויים לחסל את היהדות.
אני נוטה להאמין לממצאים של מדענים שמוכיחים את התורה, אבל אלה שסותרים אותה - יש להם אינטרסים גויים לחסל את היהדות.
אנונימי
שואל השאלה:
^ בדיוק.
אין לי בעיה עם מדענים שבעד היהדות ומוכיחים באמצעות המדע
^ בדיוק.
אין לי בעיה עם מדענים שבעד היהדות ומוכיחים באמצעות המדע
אנונימי
אני דתי ואני מאמין באבולוציה הרב קוק אפילו אמר שזה מזה מסביר כל מיני דברים שאנשים שלא מאמינים בזה פשוט לא מכירים מספיק את המדע לומדים רק לפי הפשט
שואל השאלה:
leo907
הדתיים לא ממציאים. הם מביאים עובדות ואת היהדות.
מי שמזלזל ביהדות אין לי טיפת כבוד אליו.
אלוקים אכן יצר את העולם ויכול להיות שהוא יצר אותו דרך הפיצוץ, אין אנו יודעים את דרכיו ומחשבותיו.
leo907
הדתיים לא ממציאים. הם מביאים עובדות ואת היהדות.
מי שמזלזל ביהדות אין לי טיפת כבוד אליו.
אלוקים אכן יצר את העולם ויכול להיות שהוא יצר אותו דרך הפיצוץ, אין אנו יודעים את דרכיו ומחשבותיו.
אנונימי
^ אתה דתי? כנראה שלא, אז איך אתה יודע?
אנונימי
^ אל תדבר בשמנו
אנונימי
לפעמים כן ולפעמים לא
יש פעמים שהם צודקים ופעמים שטועים, כך או כך ברור שהם אפילו לא כלום בשביל שדעתם תהיה נחשבת לגבי דברים רוחניים שכן המדע במהותו לא מסוגל לחקור את הרוחני
יש פעמים שהם צודקים ופעמים שטועים, כך או כך ברור שהם אפילו לא כלום בשביל שדעתם תהיה נחשבת לגבי דברים רוחניים שכן המדע במהותו לא מסוגל לחקור את הרוחני
במדע לא מאמינים, מדע צריך להבין
אני מאמינה בשיטה המדעית. אני לא חושבת שכל תגלית מדעית היא נכונה ב-100%, כי אני יודעת שהמדע משתנה, מתפתח, משתפר ומחליף תאוריות מסויימות בתאוריות רחבות, מדויקות ורבות עוצמה יותר. אני מאמינה בכללי הלוגיקה ואני מאמינה באפשרות להסיק מידע לגבי המציאות באופן אמפירי, אז אני בהכרח מאמינה בכוחו של המדע לחתור אל האמת. זה לא שקול ללהאמין בכל תאוריה מדעית ללא עוררין, או ללקבל את דבריו של כל מדען. בכל מקרה, אני מניחה שהתשובה היא בקצרה: בהחלט, תחת הספק שמגיע עם עצם המהות של המדע.
אנונימית
שואל השאלה:
roflcopter
תתבגר אתה.
אין לנו סיבה להאמין במי שכופר ואתה יכול לבכות על זה.
roflcopter
תתבגר אתה.
אין לנו סיבה להאמין במי שכופר ואתה יכול לבכות על זה.
אנונימי
בכללי אני מאמין להם אבל אם יש דברים שהמדע סותר את התורה אני לא מאמין
בקיצור כל המדע לא סותר אז כן
בקיצור כל המדע לא סותר אז כן
שואל השאלה:
אני בוחר להאמין לאמת, לא לכפירה. זו לא הגדרה של צביעות.
אני בוחר להאמין לאמת, לא לכפירה. זו לא הגדרה של צביעות.
אנונימי
בעירבון מוגבל.
ולא מתוך גישה מאובנת "אני מאמין בתורה כי ככה בא לי", אלא מתוך ידיעה ברור שתורה זה דבר אלוקים (יש לזה הוכחות) וקיבלנו אותה בשעה שכל עם ישראל שמע את אלוקים, אז ברור שכל מה נוגד אותה - אני לא מאמין בו.
דברים מדעיים שלא נוגדים את התורה? לא ממש מאמין, אלא מקבל אותם, אבל אני לא מאמין בהם בתור משהו שהוא פשוט הכרחי וחייב להיות נכון, אלא זאת הדרך של הקב"ה להסתיר את עצמו. הרי שום חוק בטבע הוא לא מובן מאליו והכל גזירת עליון.
ממליץ שיעור תורה על כך.
ולא מתוך גישה מאובנת "אני מאמין בתורה כי ככה בא לי", אלא מתוך ידיעה ברור שתורה זה דבר אלוקים (יש לזה הוכחות) וקיבלנו אותה בשעה שכל עם ישראל שמע את אלוקים, אז ברור שכל מה נוגד אותה - אני לא מאמין בו.
דברים מדעיים שלא נוגדים את התורה? לא ממש מאמין, אלא מקבל אותם, אבל אני לא מאמין בהם בתור משהו שהוא פשוט הכרחי וחייב להיות נכון, אלא זאת הדרך של הקב"ה להסתיר את עצמו. הרי שום חוק בטבע הוא לא מובן מאליו והכל גזירת עליון.
ממליץ שיעור תורה על כך.
קישורים מצורפים:
אנונימי
לא נכון הגויים חלקו עליו
שואל השאלה:
אנונימי
אין לי שום בעיה עם 'חכמת הגוים תאמין'. אבל כשזה מגיע לכפירה ושקרים, אין לי מה להאמין
אנונימי
אין לי שום בעיה עם 'חכמת הגוים תאמין'. אבל כשזה מגיע לכפירה ושקרים, אין לי מה להאמין
אנונימי
צודק אנונימי
אני כן בן אדם מאוד מדעי
אני אוהבת מדע ומתחברת לזה, אבל רוחניות זה מבחינתי דבר שהוא חובה לכל אדם
אי אפשר להיות רובוטים כל הזמן
חוץ מזה, המדע לא ממש סותר את היהדות
אני אוהבת מדע ומתחברת לזה, אבל רוחניות זה מבחינתי דבר שהוא חובה לכל אדם
אי אפשר להיות רובוטים כל הזמן
חוץ מזה, המדע לא ממש סותר את היהדות
חלק טעות חלק לא טעות
וחוץ מזה דינוזאורים היו ונכחדו
גם הרב זמיר אומר כך
וחוץ מזה דינוזאורים היו ונכחדו
גם הרב זמיר אומר כך
אתה יודע מה ההבדל? שאותם ארכיאולוגים שכן הוכיחו דברים מהתורה הם בידיוק אותם ארכיאולוגים שמחפשים עצמות של דינוזאורים. אתה בוחר להאמין רק למה שנשמע לך טוב באוזן. צביעות.
כן, אני לא דתיה אבל אבולוציה כן ולא אדם וחווה או אלוהים
באותו הנושא: