25 תשובות
אלוהים כן קיים כי אם הינו מוכיחים את קיומו, העיקרון היהדות היה נעלם.
אלוהים קיים כשרוצים שהוא יהיה קיים, והוא לא כשרוצים שלא. הרי איפה הוא קיים? אין מקום פיזי שהוא נמצא בו. הוא פשוט נמצא בראש שלנו. אלוהים הוא מחשבה.
נע, לא יעבוד, מדובר פה על נקודת מוצא שונה.
אנונימי
תשובה אחת בסטיפס לא באמת תשנה מה אנשים חושבים.
לא חושבת שיש על מה לדון, מי שמאמין שיש אלוהים מרגיש זאת בכל המובנים ובעיקר רוחנית, לא חושבת שאלוהים קיים, אני חושבת שזה המצאה של האנושות עצמה כדי להישען על משהו, גם דתות
וזה אחלה, לא לי tho
וזה אחלה, לא לי tho
מה הטעם לשכנע
שכל אחד יאמין במה שטוב לו
שכל אחד יאמין במה שטוב לו
שואל השאלה:
אם אנשים יהיו פתוחים לשיח וראש פתוח אז זה יכול לעזור לדעתי
אם אנשים יהיו פתוחים לשיח וראש פתוח אז זה יכול לעזור לדעתי
אנונימי
אלוהים קיים ופה האמונה שלנו נמדדת
לא רואים אותו אבל אנחנו מאמינים שהוא קיים
לא רואים אותו אבל אנחנו מאמינים שהוא קיים
שואל השאלה:
אפשר לשאול למה את מאמינה שהוא קיים?
אפשר לשאול למה את מאמינה שהוא קיים?
אנונימי
אני מאמין שיש איזושהי ישות עליונה שדואגת להכל, הרי מה גורם לי לכתוב בדיוק את הטקסט הזה (שאתה קורא אותו כרגע), ייתכן כי זה רצון חופשי אבל גם לרצון חופשי יש גבולות גזרה.
אני לא יודע עד כמה הישות היא כל-יכולה, או אם היא טובה בהגדרתה. ייתכן כי זה יותר לכיוון הדטרמיניזם ואף "שהכל ידוע והרשות נתונה", אבל נוח לי לחשוב ככה שאין יותר מדי את מי להאשים ברע ולהודות בטוב ולהנות מהמסע הזה שנקרא החיים.
אני לא יודע עד כמה הישות היא כל-יכולה, או אם היא טובה בהגדרתה. ייתכן כי זה יותר לכיוון הדטרמיניזם ואף "שהכל ידוע והרשות נתונה", אבל נוח לי לחשוב ככה שאין יותר מדי את מי להאשים ברע ולהודות בטוב ולהנות מהמסע הזה שנקרא החיים.
אני אגוניסט , אין טעם לדון בזה כל עוד אין הוכחות ממשיות , ואין אם מישהו מכם תהה לעצמו , לאף אחד מהצדדים. לא רלוונטי.
אנשים פה כותבים שטויות. לא יודע מה קורה בדתות אחרות אבל בוודאי שליהודים יש טיעונים פילוסופיים עקביים שאפשר לקרוא עליהם בספרות שהיא ציבורית לחלוטין עם כמה שהיא עתיקה.
אני עומד מאחורי מה שכתבתי מקודם. תשובה בסטיפס לא תשכנע אף אחד. אבל לטעון שכל הקטע באמונה זה שאין ראיות פשוט לא נכון.
אני עומד מאחורי מה שכתבתי מקודם. תשובה בסטיפס לא תשכנע אף אחד. אבל לטעון שכל הקטע באמונה זה שאין ראיות פשוט לא נכון.
שואל השאלה:
אני אישית נוטה לדטרמיניזם, אף על פי שאני לא בטוח עדיין ולא חקרתי מספיק כדי לוודא.
חייב להודות שדווקא כשהאמונה שלי הייתה מעורערת, חששתי מה תהיה המשמעות במידה ואפסיק להאמין. מצאתי את האקזיסטנציאליזם והכל התברר. אני חיי הרבה יותר בחופשיות.
אני אישית נוטה לדטרמיניזם, אף על פי שאני לא בטוח עדיין ולא חקרתי מספיק כדי לוודא.
חייב להודות שדווקא כשהאמונה שלי הייתה מעורערת, חששתי מה תהיה המשמעות במידה ואפסיק להאמין. מצאתי את האקזיסטנציאליזם והכל התברר. אני חיי הרבה יותר בחופשיות.
אנונימי
שואל השאלה:
לא טענתי שאין ראיות. טענתי שלא מצאתי כאלה, ואלה שמצאתי הופרכו. אגב אני לא מסכים איתכם שזה לא יעזור. כשאני הייתי בתסביכים כל דעה עזרה לא משנה מאיפה הגיעה והייתי נואש לתשובות. אולי יש פה אנשים כאלו
לא טענתי שאין ראיות. טענתי שלא מצאתי כאלה, ואלה שמצאתי הופרכו. אגב אני לא מסכים איתכם שזה לא יעזור. כשאני הייתי בתסביכים כל דעה עזרה לא משנה מאיפה הגיעה והייתי נואש לתשובות. אולי יש פה אנשים כאלו
אנונימי
אני מאמין שהיקום וכוחות הטבע זה אלוהים
אבל בתכלס זה לא משנה כלום
אלוהים לפי דעתי זה יותר כמו כוח הטבע ולא איזו ישות
ואף אחד לא יודע באמת מה זה בדיוק אבל אולי בעתיד נדע
אבל בתכלס זה לא משנה כלום
אלוהים לפי דעתי זה יותר כמו כוח הטבע ולא איזו ישות
ואף אחד לא יודע באמת מה זה בדיוק אבל אולי בעתיד נדע
כן אבל יש ספרים, מאמרים ופודקאסטים עד אין קץ. אדם לא ימצא את מה שהוא מחפש בתשובת סטיפס באורך סביר.
שואל השאלה:
אדם יכול לקבל פה כיוון. אולי הוא יקרא פה את ההודעות ויסתקרן ויתחיל לחקור. אני הכי בעד חיפוש אחר ידע
אדם יכול לקבל פה כיוון. אולי הוא יקרא פה את ההודעות ויסתקרן ויתחיל לחקור. אני הכי בעד חיפוש אחר ידע
אנונימי
דעתי בנושא הזה לא משנה או מעניינת לפחות, ואם כן אז זה צריך להישאר בגדר עניין אישי בלבד
כשמדובר בעניין כזה שמשנה לך את כל החיים, לדעתי מה שמשנה זה עובדות
וזאת לא עובדה בשום פנים ואופן שאלוהים קיים ולכן זה בכלל לא חשוב מספיק בשביל לשנות את כל סדר היום שלי לכל החיים (כמובן יש אנשים שלהם זה כן אבל אם אנחנו מעדיפים לחיות לפי עובדות אז זה לא)
כשמדובר בעניין כזה שמשנה לך את כל החיים, לדעתי מה שמשנה זה עובדות
וזאת לא עובדה בשום פנים ואופן שאלוהים קיים ולכן זה בכלל לא חשוב מספיק בשביל לשנות את כל סדר היום שלי לכל החיים (כמובן יש אנשים שלהם זה כן אבל אם אנחנו מעדיפים לחיות לפי עובדות אז זה לא)
שואל השאלה:
מי שרוצה מוזמן להשאיר את דעתו לעצמו
מי שרוצה מוזמן להשאיר את דעתו לעצמו
אנונימי
יש כל הזמן ניסים מול העיניים שלנו איך אפשר להאמין אחרי דברים כאלה ?
אנונימית
טוב, יש לי שאלה למחשבה שאשמח אם מדענים ימצאו לה תשובה אבל עד אז זה כביכול לא ידוע חבני האדם.
ידוע שהיקום נוצר מהביג בנג ואז התפשט למה שהוא היום.
אז זאת השאלה
למה קרה הביג בנג ואיך זה נוצר מכלום?
אל תנסו לענות, אין כיום למדע תשובה מוכחת, רק תאוריות. ועוד סתם שאלה למחשבה: מאיפה הגיע האטום הראשון?
ידוע שהיקום נוצר מהביג בנג ואז התפשט למה שהוא היום.
אז זאת השאלה
למה קרה הביג בנג ואיך זה נוצר מכלום?
אל תנסו לענות, אין כיום למדע תשובה מוכחת, רק תאוריות. ועוד סתם שאלה למחשבה: מאיפה הגיע האטום הראשון?
היום בו מישהו באמת ישתכנע מדיון בסטיפס יהיה יום אדיר לאנושות.
^ אין לנו מושג למה הוא התחיל להתפשט, המפץ הגדול לא נוצר מכלום, ואטומים לא נוצרים.
ספר לי, מאיפה נוצר אלוקים?
מה גרם לו יום אחד לברוא יקום?
היינו הך
^ אין לנו מושג למה הוא התחיל להתפשט, המפץ הגדול לא נוצר מכלום, ואטומים לא נוצרים.
ספר לי, מאיפה נוצר אלוקים?
מה גרם לו יום אחד לברוא יקום?
היינו הך
אני מאוד סלקטיבי בדעה שלי
אני לא יודע כל כך במה להאמין
עם כל הדברים שיש היום קשה לי להאמין שאלוהים קיים, אם להיות כנה.
אבל אם אני כבר מאמין באלוהים, אז זה לא יהיה interventionist god או משהו כזה כמו שהתנך אומר שהוא.
אני לא מבין במדע ולא כזה מתעניין
גם לא כזה אכפת לי במה אני מאמין ובמה לא
אבל אני גם לא אקדיש את חיי לאמונה בדבר על טבעי שאני לא יודע אם הוא בהכרח קיים או לא.
בתכלס, ממה נוצר אלוהים? הוא פשוט..היה שם?
אבל גם מה יצא את המפץ הגדול?
אף אחד לא יודע מה יצר את האנושות או משהו
איך גלקסיות אחרות נוצרות?
בולשיט של מדע שאני לא מבין בו אבל היווצרות של חיים לא בהכרח צריכה שמשהו יהיה קודם.
אף אחד מהתשובות הן לא תשובה באמת מוכחת או תשובה באמת הגיונית.
אבל בתכלס גם לא אכפת לי.
אני לא יודע כל כך במה להאמין
עם כל הדברים שיש היום קשה לי להאמין שאלוהים קיים, אם להיות כנה.
אבל אם אני כבר מאמין באלוהים, אז זה לא יהיה interventionist god או משהו כזה כמו שהתנך אומר שהוא.
אני לא מבין במדע ולא כזה מתעניין
גם לא כזה אכפת לי במה אני מאמין ובמה לא
אבל אני גם לא אקדיש את חיי לאמונה בדבר על טבעי שאני לא יודע אם הוא בהכרח קיים או לא.
בתכלס, ממה נוצר אלוהים? הוא פשוט..היה שם?
אבל גם מה יצא את המפץ הגדול?
אף אחד לא יודע מה יצר את האנושות או משהו
איך גלקסיות אחרות נוצרות?
בולשיט של מדע שאני לא מבין בו אבל היווצרות של חיים לא בהכרח צריכה שמשהו יהיה קודם.
אף אחד מהתשובות הן לא תשובה באמת מוכחת או תשובה באמת הגיונית.
אבל בתכלס גם לא אכפת לי.
אם הייתה נקודה סינגולרית, חייב להיות משהו שיגרום לה להתפשט, זה לא יכול להיות גורם פיזי, כי חוקי הפיזיקה ,המרחב והזמן, לא היו אז. לכן הגורם חייב להיות מטאפיזי, כלומר מעבר לפיזיקה.
^^ המפץ הגדול לא נוצר
הוא תהליך שעדיין קורה
אפשר לשאול מה התחיל אותו
מה יצר את האנושות ואת הגלקסיות אנחנו יודעים, וזה די מוכח
חיידקים עוברים אבולוציה מואצת כל הזמן, ואנחנו רואים איך כוכבים נוצרים ומתחילים מסלול אורביט סביב חורים שחורים ושמשות
^ ולכן אלוקים?
אי אפשר לקפוץ מ"משהו שאנחנו לא יודעים להסביר" ל"ישות תבונית שעשתה את זה"
ניוטון טען שחלק מהסיבה לכבידה היא אלוקים, ועד לפני 100 שנה, אור וכבידה היו מטאפיזיים. אף חוק פיזיקה בתקופה ההיא לא היה יכול להסביר למה אור נמשך לחורים שחורים אם אין לו מסה, עד שקם איינשטיין.
הוא תהליך שעדיין קורה
אפשר לשאול מה התחיל אותו
מה יצר את האנושות ואת הגלקסיות אנחנו יודעים, וזה די מוכח
חיידקים עוברים אבולוציה מואצת כל הזמן, ואנחנו רואים איך כוכבים נוצרים ומתחילים מסלול אורביט סביב חורים שחורים ושמשות
^ ולכן אלוקים?
אי אפשר לקפוץ מ"משהו שאנחנו לא יודעים להסביר" ל"ישות תבונית שעשתה את זה"
ניוטון טען שחלק מהסיבה לכבידה היא אלוקים, ועד לפני 100 שנה, אור וכבידה היו מטאפיזיים. אף חוק פיזיקה בתקופה ההיא לא היה יכול להסביר למה אור נמשך לחורים שחורים אם אין לו מסה, עד שקם איינשטיין.
באותו הנושא: