17 תשובות
כן
לא מאמין אבל גם לא שולל
אבל לדעתי גם אין שום סיבה להאמין בזה... זה פשוט תאוריה שלדעתי אין בה כזה הרבה הגיון...
אבל לדעתי גם אין שום סיבה להאמין בזה... זה פשוט תאוריה שלדעתי אין בה כזה הרבה הגיון...
גם אם היתה סוג אבולוציה, וחלו שינויים, זה לא שולל ולא יכול לשלול את נוכחות הקב''ה בכל מה שקורה בכל מקום, בכדור ומחוצה לו, הכל בהשגחתו יתברך וברצונו...
הרי כבר אמרו חז''ל שלפני בריאת העולם הזה, (שבפירוש אינו היחיד) הקב''ה היה ''עסוק'' ב '' לבנות עולמות ולהחריבן''
"את הכל עשה יפה בעתו", אמר ר' תנחומא: בעונתו נברא העולם, לא היה ראוי להבראות קודם לכן אלא לשעתו נברא, שנאמר: "את הכל עשה יפה בעתו". אמר ר' אבהו: מכאן שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בורא עולמות ומחריבן, עד שברא את אלו ואמר: דין הניין לי יתהון לא הניין לי. ר' אלעזר אומר: זה הפתח פתוח עד התהום, שנאמר: "וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד".
פירוש המדרש
"אֶת הַכֹּל עָשָׂה יָפֶה בְעִתּוֹ גַּם אֶת הָעֹלָם נָתַן בְּלִבָּם מִבְּלִי אֲשֶׁר לֹא יִמְצָא הָאָדָם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים מֵרֹאשׁ וְעַד סוֹף". "את הכל עשה יפה בעתו" - אמר ר' תנחומא: בעונתו נברא העולם - העולם נברא בזמן המתאים לכך, לא היה ראוי להבראות קודם לכן אלא לשעתו נברא, שנאמר: "את הכל עשה יפה בעתו" - העולם נברא בעת המתאימה לכך, וזהו יופיו. עי' בשיעור בביאור הענין. אמר ר' אבהו: מכאן1 שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בורא עולמות ומחריבן - שלא הגיע עדיין הזמן לברוא את העולם, ועל כן חרבו העולמות שנבראו קודם הזמן, עד שברא את אלו - את העולמות הקיימים לפנינו ואמר: דין הניין לי יתהון לא הניין לי - אלו מועילים לי, אותם הקודמים לא הועילו לי, ועל כן החריבם. ר' אלעזר אומר: זה הפתח פתוח עד התהום - אף הפתח הפתוח עד התהום הוא מעשה ידיו של הקב"ה, מרום השמים ועד תחתית הארץ, וגם זה הוא חלק מהבריאה שישרה בעיניו (מתנות כהונה, ועי' מהרז"ו שמבאר בדרך אחרת), שנאמר (בראשית א', ל"א): "וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד" - כל מעשיו טובים בעיניו להשאירם על כנם ולא להחריבם.
גם בקריעת ים סוף, עשה הקב''ה ''תנאי'' עם הים, שיבוא יום והוא יצטרך להיבקע בפני בניו, כשיעברו כאן בצאתם מגלות מצריים'' וכך היה, הים נבקע וזה כביכול נראה טבעי... כן, כי הקב''ה משדד מערכות (אל שדי.) ושולט בכל הבריאה.
כז וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ עַל-הַיָּם, וַיָּשָׁב הַיָּם לִפְנוֹת בֹּקֶר לְאֵיתָנוֹ,*
* (מה זה לאיתנו? אמרו חז''ל לתנאו-לתנאי שעשה עמו האלוקים.
וּמִצְרַיִם, נָסִים לִקְרָאתוֹ; וַיְנַעֵר יְהוָה אֶת-מִצְרַיִם, בְּתוֹךְ הַיָּם.
הרי כבר אמרו חז''ל שלפני בריאת העולם הזה, (שבפירוש אינו היחיד) הקב''ה היה ''עסוק'' ב '' לבנות עולמות ולהחריבן''
"את הכל עשה יפה בעתו", אמר ר' תנחומא: בעונתו נברא העולם, לא היה ראוי להבראות קודם לכן אלא לשעתו נברא, שנאמר: "את הכל עשה יפה בעתו". אמר ר' אבהו: מכאן שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בורא עולמות ומחריבן, עד שברא את אלו ואמר: דין הניין לי יתהון לא הניין לי. ר' אלעזר אומר: זה הפתח פתוח עד התהום, שנאמר: "וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד".
פירוש המדרש
"אֶת הַכֹּל עָשָׂה יָפֶה בְעִתּוֹ גַּם אֶת הָעֹלָם נָתַן בְּלִבָּם מִבְּלִי אֲשֶׁר לֹא יִמְצָא הָאָדָם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים מֵרֹאשׁ וְעַד סוֹף". "את הכל עשה יפה בעתו" - אמר ר' תנחומא: בעונתו נברא העולם - העולם נברא בזמן המתאים לכך, לא היה ראוי להבראות קודם לכן אלא לשעתו נברא, שנאמר: "את הכל עשה יפה בעתו" - העולם נברא בעת המתאימה לכך, וזהו יופיו. עי' בשיעור בביאור הענין. אמר ר' אבהו: מכאן1 שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בורא עולמות ומחריבן - שלא הגיע עדיין הזמן לברוא את העולם, ועל כן חרבו העולמות שנבראו קודם הזמן, עד שברא את אלו - את העולמות הקיימים לפנינו ואמר: דין הניין לי יתהון לא הניין לי - אלו מועילים לי, אותם הקודמים לא הועילו לי, ועל כן החריבם. ר' אלעזר אומר: זה הפתח פתוח עד התהום - אף הפתח הפתוח עד התהום הוא מעשה ידיו של הקב"ה, מרום השמים ועד תחתית הארץ, וגם זה הוא חלק מהבריאה שישרה בעיניו (מתנות כהונה, ועי' מהרז"ו שמבאר בדרך אחרת), שנאמר (בראשית א', ל"א): "וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה וְהִנֵּה טוֹב מְאֹד" - כל מעשיו טובים בעיניו להשאירם על כנם ולא להחריבם.
גם בקריעת ים סוף, עשה הקב''ה ''תנאי'' עם הים, שיבוא יום והוא יצטרך להיבקע בפני בניו, כשיעברו כאן בצאתם מגלות מצריים'' וכך היה, הים נבקע וזה כביכול נראה טבעי... כן, כי הקב''ה משדד מערכות (אל שדי.) ושולט בכל הבריאה.
כז וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ עַל-הַיָּם, וַיָּשָׁב הַיָּם לִפְנוֹת בֹּקֶר לְאֵיתָנוֹ,*
* (מה זה לאיתנו? אמרו חז''ל לתנאו-לתנאי שעשה עמו האלוקים.
וּמִצְרַיִם, נָסִים לִקְרָאתוֹ; וַיְנַעֵר יְהוָה אֶת-מִצְרַיִם, בְּתוֹךְ הַיָּם.
לפי האמונה היהודית, החיות נוצרו כמו שהן ולא התפתחו ממין אחד למין שונה של בעל חיים.
וכן, ברור. זו לא סתם אמונה, זה ממש מבוסס וזה די ברור שזה קרה.
וכן, ברור. זו לא סתם אמונה, זה ממש מבוסס וזה די ברור שזה קרה.
לפי האמונה היהודית, היו עולמות ועדיין אולי... כך אומרים המקובלים, ששם יש או אין חיים, לא ידוע לנו בדיוק איזו צורת חיים, ויש יצורים או חצי יצורים, או רוחות, שלא ידוע לנו בעין אנושית בדמיון איך לתאר, ועוד ועוד... כפי שהבאתי למעלה, וזה אינו סותר את קיום הקב''ה ובריאת העולם.
אוקיי, אבל כתוב בתנ"ך שאלוהים יצר את החיות (כשהוא ברא את העולם) כמו שהן.
תהליך האבולוציה מסביר איך זה קרה בלי שמישהו ייצור אותן כפי שהן, אלא בתהליך התפתחותי.
תהליך האבולוציה מסביר איך זה קרה בלי שמישהו ייצור אותן כפי שהן, אלא בתהליך התפתחותי.
כן אני מאמינה וכמו שאמרו זה לא בדיוק עניין של אמונה וזה גם לא סותר את הדת. זה הוכח מדעית וגם היום יש אבולוציה, יש אפילו הוכחות בגוף האדם על אבולוציה כיום
לא.
כן.. כלומר שום דבר לא וודאי בעיניי אבל זו תיאוריה שמתיישבת לי עם הרבה מאוד דברים אז אני יחסית מסתמכת עליה. (דברים שגם אם אצא מנקודת הנחה שאלוהים קיים והתערב או ברא הכל בשלמותו זה לא מסביר לי ואפילו מקשה יותר אם תהיתם) אבל שוב... לכו תוכיחו שהעולם לא נוצר בשלמותו כמו שאנחנו מכירים אותו לפני שלושה ימים.
כן זה עובדה
זאת עובדה.
למי שאומר שזאת עובדה
אני ממש אשמח אם תסבירו לי למה זאת עובדה :)
אני ממש אשמח אם תסבירו לי למה זאת עובדה :)
שואל השאלה:
אני אשמח שתסבירי לי איך זה הגיוני שאלוהים "ברא" את החיות ולזה אין וגם לא תהיה הוכחה. זה שארכיאולוגים מוצאים מאובנים מהאבולוציות הקודמות זאת הוכחה מספיק טובה.
אני אשמח שתסבירי לי איך זה הגיוני שאלוהים "ברא" את החיות ולזה אין וגם לא תהיה הוכחה. זה שארכיאולוגים מוצאים מאובנים מהאבולוציות הקודמות זאת הוכחה מספיק טובה.
גם לאלוהים אין הוכחה חד משמעית
זה הסיבה שאני מאמין בו אבל לא בטוח ב100 אחוז
אם בא לך לדבר על זה קצת, אולי אתה פתאם תשנה את דעתך... אבל תבוא בראש פתוח :)
זה הסיבה שאני מאמין בו אבל לא בטוח ב100 אחוז
אם בא לך לדבר על זה קצת, אולי אתה פתאם תשנה את דעתך... אבל תבוא בראש פתוח :)
לכל אילו שאומרים/רושמים שאין הוכחות לקיומו של אלוקים זה כי אתם מפחדים לדעת את האמת ואפילו לא נכנסים לדת ומנסים לברר!
וגם כאלו שנכנסו ועדיין "מתקשים" יש ספרי הוכחות וכו..
אם אתם רוצים אפשר לקנות ספרים על הוכחות או להיכנס לבית מדרש ולשאול בחור אם יש פה ספר הוכחות (אותו מקום)
אם אתם רוצים לקנות ספר אני אשים פה אתר דתי שמוכר המון ספרים שקשורים לדת וספרים על השואה והוכחות ועוד המון ספרים יפים ומעניינים!
הערה: אל תשללו ישר מבלי לבדוק ורדוף אחרי זה. (אף אחד לא חיי פה לדוריי דורות, בסוף מתים וצריך לשלם)
האתר סגור כרגע בגלל שהאתר סגור בשבת וזה באמריקה..
בכל מקרה תחפשו בגוגל "ארון הספרים היהודי"
וגם כאלו שנכנסו ועדיין "מתקשים" יש ספרי הוכחות וכו..
אם אתם רוצים אפשר לקנות ספרים על הוכחות או להיכנס לבית מדרש ולשאול בחור אם יש פה ספר הוכחות (אותו מקום)
אם אתם רוצים לקנות ספר אני אשים פה אתר דתי שמוכר המון ספרים שקשורים לדת וספרים על השואה והוכחות ועוד המון ספרים יפים ומעניינים!
הערה: אל תשללו ישר מבלי לבדוק ורדוף אחרי זה. (אף אחד לא חיי פה לדוריי דורות, בסוף מתים וצריך לשלם)
האתר סגור כרגע בגלל שהאתר סגור בשבת וזה באמריקה..
בכל מקרה תחפשו בגוגל "ארון הספרים היהודי"
באותו הנושא: