8 תשובות
שואל השאלה:
וגם אין לי כל כך חברים כי אני ממש נלחצת לדבר עם אנשים וכל אינטרקציה כזו ממש קשה ומלחיצה עבורי
וגם אין לי כל כך חברים כי אני ממש נלחצת לדבר עם אנשים וכל אינטרקציה כזו ממש קשה ומלחיצה עבורי
אנונימית
אני פשוט לא מגיעה או מבקשת מהמורה להציג מולה לבד בבית ספר מודע לבעיה שלי תדברי עם היועצת (יש לי גם הפרעת חרדה וגם חרדה חברתית אז אני מבינה אותך)
אני מבינה איתך גם לי יש את זה
אני כבר מפחדת להכיר אנשים או כל הזמן לחשוב מה הם חושבים עלי ולפעמים שאני לבד בהפסקה כל הזמן המחשבה שלי תהיה מה הם חושבים עלי באןתן רגע
בקיצןר סיוט, אבל מתמודדים
אני כבר מפחדת להכיר אנשים או כל הזמן לחשוב מה הם חושבים עלי ולפעמים שאני לבד בהפסקה כל הזמן המחשבה שלי תהיה מה הם חושבים עלי באןתן רגע
בקיצןר סיוט, אבל מתמודדים
לי אבחנו חרדה חברתית ועוד הפרעת חרדה בשם אילמות סלקטיבית, בבית ספר אני פשוט לא מדברת אף פעם גם עם חברות בקושי ואני לא מצביעה בכיתה או מבקשת לצאת לשירותים, וכשיש עבודה להציג כמו במצב שלך אני נמנעת מזה, אני מעדיפה להיכשל
אם תרצי לספר איך את מרגישה לגבי זה את יכולה לכתוב לי בפרטי, אני יכולה להזדהות איתך :)
אם תרצי לספר איך את מרגישה לגבי זה את יכולה לכתוב לי בפרטי, אני יכולה להזדהות איתך :)
סליחה?, אני מעלה סרטונים לטיקטוק ואני מאובחנת איך זה סותר? האינטרנט זה המקום היחיד שגורם לי להרגיש בנוח^
שואל השאלה:
^^וואו כל כך מסכימה
למזלי אצלי זה מכיתה ז' ולא מולד אבל עדיין זה הרבה זמן וזה פשוט המעבר לחטיבה עשה לי ממש רע ומאז אני עם זה
^זה תלוי בדרגה ומשתנה, אבל אני חושבת שהיא יותר מתכוונת לזה שכל אחד פשוט מאבחן את עצמו וכולם עם חרדה חברתית למרות שאין להם והם לא מבינים אפילו את המשמעות של מה שהם אומרים
ודרך אגב אצלי בבית הספר לא מכירים בזה כסיבה לא להשתתף
^^וואו כל כך מסכימה
למזלי אצלי זה מכיתה ז' ולא מולד אבל עדיין זה הרבה זמן וזה פשוט המעבר לחטיבה עשה לי ממש רע ומאז אני עם זה
^זה תלוי בדרגה ומשתנה, אבל אני חושבת שהיא יותר מתכוונת לזה שכל אחד פשוט מאבחן את עצמו וכולם עם חרדה חברתית למרות שאין להם והם לא מבינים אפילו את המשמעות של מה שהם אומרים
ודרך אגב אצלי בבית הספר לא מכירים בזה כסיבה לא להשתתף
אנונימית
היי גם לי יש חרדה חברתית מגיל שנתיים לפחות ועוד משהו שנובע ממנה (כי ח.ח לא היה מספיק בשביל לאמלל לי את החיים לחחחחח "אימוג'י מחייך על סף בכי) האמת שאני כמעט לא מגיע לבית ספר בגלל זה אני מגיע למקסימום חמש שעות בשבוע וגם זה בשבוע טוב. אני מטופל כדורית ורגשית ומקווה שהמצב ישתפר, (למרות שלא נראה שהוא) המעבר לתיכון דיי הגביר את החרדה כי פתאום חברים שלי מהחטיבה לא בקשר איתי ואני צריך למצוא חדשים (דבר שמי כמוך יודעת כמה הוא קשה) אז כרגע יש לי שני חברים שאני מכיר שנים כבר ואפס חברים חדשים אז כן זה דיי כיף שכל אחד שמפחד לדבר מול קהל אומר שיש לו חרדה חברתית חמורה מה ברור שזה כיף (אימוג'י שמנסה להיות סבלני) בקיצור אם את רוצה (או אחת מאלה שהגיבו) לדבר בפרטי אתן יותר ממוזמנות
היי יקירה,
את מתארת סיטואציה שאני מניח שהייתה לך קשה מאוד, בו נתבקשת להציג בפני הכיתה משהו, ופתאום נלחצת, רעד לך הקול והגוף, קיבלת התקף חרדה קשה. אני מתאר לעצמי איזו הרגשה נוראה עברת. את מודעת ומאובחנת עם חרדה חברתית ובכל זאת כשזה תוקף אותך ומשתלט עלייך מול כל הכיתה כשעשרות עיניים מסתכלות ושופטות אותך- זה קשה, מתסכל, מפחיד.
כמו שאת כותבת, תופעת החרדה החברתית משותפת לרבים. יש כאלה שרק אומרים שיש להם חרדה כזו, כדי להצדיק משהו, אבל את שבאמת מאובחנת מאז כיתה ז', חווה זאת על בשרך מידי פעם, וכמו שאת כותבת, לאחרונה זה קורה לך די הרבה בבית הספר.
לא ברור מדוע בית הספר שלך אינו מכיר ומתחשב בך. אולי שווה לדבר בנושא עם המחנכת או יועצת בית הספר. יתכן והורייך צריכים להתערב, לאור התקפי החרדה שתוקפים אותך כשאת נדרשת לעמוד מול כל הכיתה. כמו שאת אומרת, את מאובחנת ככזו וטבעי שבית הספר יתחשב, יבין ויילך לקראתך. אולי יש צורך לערב את הרשות המקומית או משרד החינוך, כדי לגרום לבית הספר שיעשה כן.
יקירה,
אני מתנדב בעמותת סה"ר, סיוע והקשבה ברשת. באתר שלנו יש קישורים לעמותות שמלוות ילדים, נערים ומבוגרים הסובלים מחרדות חברתיות, כמו עמותת "רקפת" ועמותת "מים שקטים". אולי כדאי שתיצרי עימם קשר, או תבקשי מהורייך שיצרו עימם קשר, שם תוכלי לפגוש נערים ונערות בגילך, שעוברים אותו דבר כמוך, ועל הדרך גם להכיר חברים חדשים. תוכלי למצוא פרטים אודותם בקישור הרצ"ב:
https://sahar.org.il/blog/help_type/%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%94-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%aa/
כמו כן, אני מזמין אותך, אם תרצי, לשיחת צ'אט או וואטסאפ אנונימית, עם אחד המתנדבים שלנו, בלי שיפוטיות, לשיחה, הקשבה, פריקה וייעוץ, להתלבט ביחד ולמצוא דרכים לפתור את המצב שאת נמצאת בו.
נהיה שם איתך ובשבילך, נקשיב, ננסה לסייע - מוזמנת לצ'אט שלנו בקישור המצורף בתחתית ההודעה או לפנות בוואטסאפ למספר 055-9571399.
שולח לך חיבוק גדול והמון כוחות מרחוק.
שלך,
מתנדב סה"ר
את מתארת סיטואציה שאני מניח שהייתה לך קשה מאוד, בו נתבקשת להציג בפני הכיתה משהו, ופתאום נלחצת, רעד לך הקול והגוף, קיבלת התקף חרדה קשה. אני מתאר לעצמי איזו הרגשה נוראה עברת. את מודעת ומאובחנת עם חרדה חברתית ובכל זאת כשזה תוקף אותך ומשתלט עלייך מול כל הכיתה כשעשרות עיניים מסתכלות ושופטות אותך- זה קשה, מתסכל, מפחיד.
כמו שאת כותבת, תופעת החרדה החברתית משותפת לרבים. יש כאלה שרק אומרים שיש להם חרדה כזו, כדי להצדיק משהו, אבל את שבאמת מאובחנת מאז כיתה ז', חווה זאת על בשרך מידי פעם, וכמו שאת כותבת, לאחרונה זה קורה לך די הרבה בבית הספר.
לא ברור מדוע בית הספר שלך אינו מכיר ומתחשב בך. אולי שווה לדבר בנושא עם המחנכת או יועצת בית הספר. יתכן והורייך צריכים להתערב, לאור התקפי החרדה שתוקפים אותך כשאת נדרשת לעמוד מול כל הכיתה. כמו שאת אומרת, את מאובחנת ככזו וטבעי שבית הספר יתחשב, יבין ויילך לקראתך. אולי יש צורך לערב את הרשות המקומית או משרד החינוך, כדי לגרום לבית הספר שיעשה כן.
יקירה,
אני מתנדב בעמותת סה"ר, סיוע והקשבה ברשת. באתר שלנו יש קישורים לעמותות שמלוות ילדים, נערים ומבוגרים הסובלים מחרדות חברתיות, כמו עמותת "רקפת" ועמותת "מים שקטים". אולי כדאי שתיצרי עימם קשר, או תבקשי מהורייך שיצרו עימם קשר, שם תוכלי לפגוש נערים ונערות בגילך, שעוברים אותו דבר כמוך, ועל הדרך גם להכיר חברים חדשים. תוכלי למצוא פרטים אודותם בקישור הרצ"ב:
https://sahar.org.il/blog/help_type/%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%94-%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%aa/
כמו כן, אני מזמין אותך, אם תרצי, לשיחת צ'אט או וואטסאפ אנונימית, עם אחד המתנדבים שלנו, בלי שיפוטיות, לשיחה, הקשבה, פריקה וייעוץ, להתלבט ביחד ולמצוא דרכים לפתור את המצב שאת נמצאת בו.
נהיה שם איתך ובשבילך, נקשיב, ננסה לסייע - מוזמנת לצ'אט שלנו בקישור המצורף בתחתית ההודעה או לפנות בוואטסאפ למספר 055-9571399.
שולח לך חיבוק גדול והמון כוחות מרחוק.
שלך,
מתנדב סה"ר
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: