4 תשובות
א. גם וגם, חשוב לאכול גם לפני אימון וגם אחרי אימון
ב. יש לכך חוקים מאוד ברורים
צירפתי לך כאן 2 מקורות, לקריאה קצרצרה שיסבירו לך הכל (כל מאמר זה סכה עמוד אחד - אז כדאי לך לקרוא :))
התקציר:
3-4 שעות לפני אימון אפשר לאכול ארוחה רגילה
כשעה עד חצי שעה לפני אימון, מומלץ לאכול משהו קטן (מאוד), קל לעיכול ובריא כמובן :) שמכיל פחמימות כדי שיהיו פחמימות זמינות בגוף:
2 תמרים, או
פרוסת לחם דגנים או קמח מלא עם מעט ריבה (אם לחם קל - אז 2 פרוסות), או
בננה או
חטיף אנרגיה דל שומן (70-80 קלוריות)
משהו כזה שלא יכביד עליך, אבל ייתן לך אנרגיה זמינה למהלך האימון
(ממתקים לא נחשבים! - הפחמימות שהם מכילים פשוטות מדי ומתעכלות מהר מדיי ויכולות לגרום לאפקט הפוך של עייפות בזמן האימון )
מייד בסיום האימון:
משהו קטן פחממתי
עד חצי שעה לאחר האימון - ארוחה לפי עיקרון ההצלבה - מתואר במאמר שצירפתי
קישורים מצורפים:
אני לא יודעת לצערי מה אוכלים לפני אימון.
אבל אחרי, צריך לאכול הרבה חלבונים עלמנת לבנות שריר.
לדוגמא: טונה, ביצים, חזה עוף ובתוספת ליד ירקות מבושלים/מאודים.
יש שייקים טיבעים שמכינים בבית
http://xnet.ynet.co.il/health/articles/0,14713,l-3110042,00.html
לגבי תוספים כמו אבקות חייבים להתיעץ עם דיאטנית כי לא לכל אחד זה מתאים :)
אבל אחרי, צריך לאכול הרבה חלבונים עלמנת לבנות שריר.
לדוגמא: טונה, ביצים, חזה עוף ובתוספת ליד ירקות מבושלים/מאודים.
יש שייקים טיבעים שמכינים בבית
http://xnet.ynet.co.il/health/articles/0,14713,l-3110042,00.html
לגבי תוספים כמו אבקות חייבים להתיעץ עם דיאטנית כי לא לכל אחד זה מתאים :)
גם לפני וגם אחרי, אבל ברור שצריך לאכול את הכמות ואת הדברים הנכונים
אחרי אימון, מומלץ טונה ירקות או כל דבר שיש פה הרבה פחמימות..
באותו הנושא: